Pages

Tuesday, September 29, 2009

RAYA DATANG LAGI...;D

salam semuanyer..

sebenarnya bukan malas nk menulis post pasal raya tp...disebabkan malas nk mengupdate blog n menaip..thats why tertangguh sampai laa skrg..haha!!!
well...da sepuluh hari syawal berlalu...im here back in KMS....meneruskan perjuangan yg masih belum selesai...*pe yg aku merepek neh??*...hahahaha...tapi ape2 pon...sepanjang cuti raya tu...saya nk meminta ampun dan maaf kepada buku2 serta assginment saya yg saya bawak balik sekali...yg kunun2nyerr nk buat time raye tuh*...;P...haha...saya xsentuh lgsg smpai laaa sehari before nk balik KMS baru terkejang2 nk buat homework!!!hahahaha...ngeks betul cik lisa kali ne...selalunyer xbuat pangai cmnie pon...haha..adakah cik lisa sudah bertukar menjadi seorang budak yg nakal dan malas buat homework???oh no..!!!!say no to it cik lisa...bawak2 laa bertobat...kembali kepada realiti yg anda seorang pelajar IB...no procrastination...*merepek lagi...hohoh*

cerita bab raya...hahaha...kali nie biasa saje...xterasa sgt pon keterujaan@kegedikan melampau nk celebrate raya...saya pulang dari KMS ke rumah lg 5hari sebelum raya..naek bas dr kolej bersama2 dengan budak2 kolej..xkira junior or senior...heading to utara...adalah sangat seronok!!!saya sebut sekali lg...sangat SERONOK!!

the next day kat rumah,bermula2 cabaran2 antara hidup dan mati*gla melampau hiperbola ayat*...nak membuat kerepek tempahan sempena raya..untuk pengetahuan korang,mak saya xbuat kuih raya tahun nie...dy bizi jahet baju raya saye,n jd distributor kuih raya kwn mak saya..at the same time,ambik tempahan kerepek raya..

ok ckp pasal kerepek kn...adehh....bygkn...7 kilo!!!!saya ulang...7KILO!!!!saya menguli...mencanai...n meleperkannyer..satu persatu...*mak tlg goreng jer*...hohoho...adeh..penat gila!!!tp best jgk...hohoh...

eve raya...mak saya sakit gigi...pagi tu asalnyer mak da plan nk buat rendang ayam...my peberet ever la!!!tp tetibe mak masuk dlm bilik...mengkantoikan saya yg kononnyer sedang buat homework*padahal tgh aktif berfacebooking*...;p..dan berkata..

-KAKAK,MAK SATGI NK P KLINIK GIGI,SAKIT GIGI LAA...TLG MASAK RENDANG...
-WHAT???MASAK RENDANG...SATGI MATI PLAK SAPA YG MKN RENDANG TU KALAU KAKAK YG MASAK..;P
-XPA..TRY LAA..BILA LG NK BLAJAR BUAT RENDANG...SENANG JA.MULA2 HANG...BLA..BLA...BLA...*explen cara nk masak rendang*
-FUH...AKAK TRY LAA NOO...KALAU XSEDAP,SAKIT PERUT JA...AKAK XTANGGUNG..HOHOH

maka..bermulalah cik lisa menghuru-harakan dirinyer kat dapur...ting2...berdecing-decing bunyik kuali saya masak rendang..gula garam secukup rase...kacau2...masukkan ayam..dan.....siap!!!hahaha...result: TESTING RENDANG DGN LEMANG SEWAKTU IFTAR LAST DAY TU,MAK SAYA CKP...RASANYA BOLEH TAHAN!!YESS...*anak mak dah lulus,boley kawen laa pasnieh eh??hahahaha..;p*

then,baru teringat nk jahit manik kt baju raya....dipendekkan cerita kerana manik bendalah tu...saya tidur pagi raya jam 4.30 pagi!!!lepas tu,pgi besoknyer...baru bertolak dari rumah ke penang...thn nie saya raya di balik pulau dlu...umh tok dah xder so...beraya umh sedara mara kt sana..mlm tu proceed ke kulim semula...

2nd day raya,proceed to perak lak..kali nie last raya saya ngn cikmie n her hubby b4 diorng berangkat ke japan..cik zali nk smbung PhD kt sana...hohoh...cikmie...silap laa aritu xclaim duit raye utk 3 thn pny..hahaha!!!

untuk pengetahuan semua...duit kutipan raya saya tidak langksung berkurangan sama sekali...saya ulang...TIDAK KURANG SAMA SEKALI!!!hahaha...walaupon ramai orng ckp standard muka saya nie mcm mak orang ker,dah overdose range nk dapt duit rayer ker...saya xpedulik...siyes saya ckp,dan saya ulang...SAYA XPEDULIK!!!hahahahaha..;p

lagi banyak laa yg saya dpt thn nie compared dgn kutipan dari tahun2 sebelumnyerr...wahhh saya sangat seronok!!hahahaha

tp pling best thn nie...ramai baby2 berkeliaran kt umah nenek sy kt perak...best sgt2...hahaha!!
kumpul reramai ngn kazen2 yg bajet hensem n hot...hahaha...
wel..overall,raya kali nie mmg happening laa!!
;D



No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik