Pages

Saturday, February 12, 2011

sallu alaik to HIM!

selama dah hampir 20 tahun bernafas free2 dengan oksigen yang Tuhan berikan.
inilah kali pertama saya rasa nak menyambut maulidur rasul dengan begitu bermakna.
terima kasih Allah.

Kurus Pemantapan Aqidah dan Sakhsiah (KUPAS) yang saya attend...benar-benar memberikan saya sesuatu.
selain daripada memantapkan aqidah (yeah terang lagi bersuluh la kan dari nama program tu), sebenarnya indirectly Allah nak beri satu lagi nikmat kecintaan pada saya.

selama hari ni....
saya claim saya cintakan Rasulullah.
claim to be so.
tapi saya rasa....saya tak pernah pun singkap sedalam-dalamnya maksud cintakan Rasulullah...

di KUPAS, indirectly saya mula tahu banyak pasal sisi2 nabi yang saya tak pernah dengar pun sebelum ni. mana tidaknya, semua penceramah bila berhujah pakal hadith nabi... cerita kisah2 sirah nabi dan para sahabat. subhanallah..saya tak bosan langsung. until i fell like..subhanallah. Ya Rasulullah... sangat istimewa.
saya rasa sayu... semuanya berbaur.

saya tahu Rasulullah itu tampan...saya mula membayangkan wajahnya...
saya mula membayangkan betapa indahnya akhlak yang baginda pamerkan...
saya mula melihat satu sisi Muhammad bin Abdullah ini dari sisi seorang suami yang prihatin, ayah yang bertimbang rasa.pemimpin yang unggul dan juga....Baginda juga lelaki yang gemar bercanda dan bijak bermain teka-teki bersama sahabatnya...

and to be short. inilah pertama kalinya saya tak pernah kisah pun nak ambil tahu pasal Valentine's Day.
saya seronok nak sambut Maulidur Rasul!
masyaallah..selawat ramai2...
kan seronok tu?

saya mula rasa kecintaan saya menjalar terhadap habibullah Muhammad bin Abdullah ini.
rasa indah sangat. rasa juga macam jelous sebab Aisyah dapat peluang menjadi isteri Baginda.
ya Allah..tak tahu macam mana nak express.

Allahu Allah... terima kasih kerana mentakdirkan saya menjadi umat kekasih-Mu ini.
and kemuncaknya...video malam ni yang ditayangkan kat surau. Allah... air mata saya mengalir laju gila. even saya rasa saya kena marah dengan mak saya pun, saya tak menangis sampai macam tu sekali.
IPI KMS.... you've done a very great job for the opening of Minggu Penghayatan Sunnah.
Akmal did his job very well... i love every words he said about Rasulullah.
bukan kata2 Akmal sahaja, malah kata2 sesiapa pun yang berkata2 tentang Rasulullah...saya akan sebak. sumpah.

saya nak belajar cintakan Rasulullah. jadi umatnya yang baik. sebab saya nak jumpa Rasulullah kat sana nanti.

with that, lepas ni setiap hujung minggu insyaallah saya akan update pasal satu perkongsian ilmu tentang SIFAT SOLAT NABI YANG SAHIH oleh Allamah Dr Hassan Ali Al-Saqqaf Al-Qurasyi Al-Hasyimi. buku ni saya beli, korbankan emergency budget untuk bulan ni semata2 nak beli. tapi worth it sangat2. menarik sangat2.saya akan post by bab everyweek insyaallah. kalau ada kesempatan dan Allah beri keizinan saya nak berkngsi. this is a very good book. im not sure ada jual di kedai ataupun tak, sebab ini buku hasil terjemahan dan ulasan daripada penceramah jemputan daripada Jakim, Ustaz Zamihan Mat Zin Al-Ghari. so tadi pun dah g usha2 kedai buku,macam takde je..so saya ambil keputusan untuk keluarkan main point yang saya dapat dari dalam buku ni dan saya akan share dalam blog saya. insyaallah.


okay. banyak kerja ni. mata pun dah berat. out sebentar. lepas ni nak wat concept map physics. haih~
jazakallah. salamun alaik :)

2 comments:

 
Images by Freepik