Pages

Friday, May 13, 2011

aku akan berhenti.

aku akan berhenti menjadi bayang-bayangmu
aku akan berhenti menjadi pelengkap mimpimu
aku akan berhenti mengusung harapan
menggapai awan yang berpapasan
mengejar pelangi yang tidak berkesudahan

aku akan berhenti menagih cita
aku akan berhenti mendayung perahu impian
melunaskan bahagian yang berantakan
hatiku diulit sepi dan renta

aku akan berhenti dan berjeda sendiri
badai semalam yang bersarang pastikan berlalu
hati yang kehujanan pasti sang suria akan kembali
lapanglah dada
tenanglah emosi yang tempang
tujahan sembilu membenamkan keperihan
usah gundah
gula hati kan kembali memanis
dan meladeni landai hati
meski dasarnya bergerigis



muntahan rasa,
nurlisa afifah.
kolej mara seremban.
13 mei 2011.

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik