Pages

Thursday, November 17, 2011

the other KNK.

this is about another KNK in my life.
not only me, there is another girl who entitled as KNK.
she is Khairun Nurliana Kamal.
we're about the same.for sure, obviously our name.

Khairun Nurlisa Kamal and Khairun Nurliana Kamal.

tak jauh pun beza nama tu.
cuma beza umur.
saya dapat dia sebagai adik, sewaktu saya berumur 8 tahun.
adik bongsu dah.
the only Kamal's daughter yang diberanakkan kat Hosp Angkatan Tentera Lumut on 4hb Ogos 1999. 
same birthdate as my Mom. :)
anak manja CPO Kamal yang sorang tu.
mintak apa semua dapat.
takdak dah dibesarkan dalam suasana anak tentera. 
ayah pun dah tak garang dengan dia.
tak aci betul!


KHAIRUN NURLIANA KAMAL... 2MONTHS.





KHAIRUN NURLIANA KAMAL...10 YRS.

sebab tu saya dengan abang dia selalu usik,
"Hang tu beranak tepi laut, sebab tu hang hitam dari kami! Hang tengok navy mana ada yang kulit cerah-cerah!"

"Takpa lah, Adik redha dengan pemberian Tuhan. Hitam pun hitam lah, janji sempurna. Eleh sembang lebih ja hang ni Kak, navy jugak yang hang berkenan!.... :P"

Erk. terkedu.

dari kecik, budak ni memang brilliant. seawal usia 3 tahun. dengan mudahnya dia boleh follow saya tulis dengan kapur kat pintu rumah. the first letter she wrote is A alphabet. 
masuk tadika, memang she's among budak yang cerdik, terang hati.

KHAIRUN NURLIANA KAMAL...6 YRS.

masuk sekolah rendah, semua cikgu kenal dia. sebab nama dia lebih kurang nama saya.
okay, this time bukan kakak dia nak bragging tapi cikgu-cikgu memang mark saya lah dulu.
budak pandai yang tolak tuah masuk Sekolah Tun Fatimah kat Johor Bahru masa lepas dapat UPSR 5A and ended up masuk sekolah menengah biasa.
ada lah problem sikit time tu, tapi after Form 4 berjaya juga masuk asrama, MRSM la tapi. :)
and actually it's kinda pressuring her.

kitorang selalu borak sekali. pernah juga dia mengadu :


"Adik tension lah."

"Kenapa?"

"Semua cikgu asyik cakap pasal hang, Kak. mentang-mentanglah cikgu dulu semua kenai hang, hang kan budak pandai..."

"Alaa. buat takat yang hang mampu sudahlah, its a challenge then. Hang beat lah kakak punya record"



KHAIRUN NURLIANA KAMAL... PRESENT.


cakap macam tu nak bakar semangat dia sebenarnya. budak-budak perlukan motivation.
masa dia dah darjah 6. saya banyak encourage dia join banyak benda. 
saya yakin dan tahu dia boleh buat. capability dia lebih hebat dari saya.
especially Math.
saya bukan otak mengira.
saya otak bersastera.

KHAIRUN NURLIANA KAMAL... 9YRS.

tapi sebab saiz dia kadang-kadang, it limits her.
nak main netball. macam saya jugak. tapi dia rendah.
dia kecik dari saya masa zaman saya darjah 6 dulu-dulu.
taknak kalah, every week ayah belikan CalciYum kat dia suruh dia makan.
stok CalciYum kat rumah tu jangan tanyalah, memang dia punya.
so dah tinggi lah sikit kot.

tapi kuat melawa budak ni, semua mekap saya habis ditaram.
kakak dia pun sama ja kadang tu ajak dia menggila
nama pun sisters kan. :P

rajin tolong saya kat dapur, dia jugak.
rajin jugak rembat baju saya, selepas dia dah makin tinggi. =.=


KHAIRUN NURLIANA KAMAL...12YRS.

okay baju ni saya yang punya! dia sibuk pakai! 
=.=

a good listener to me too.
jangan expect dia berfikiran budak-budak.
but budak-budak is still a budak-budak jugaklah kan.
boleh jugak nak diajak bersembang bab-bab hati saya yang tak berapa nak stabil kadang-kadang tu.
and at least respon dia tu takde lah mengecewakan sangat walaupun tak sehebat apa yang kita expect.
but still, its soothing.
the sisterhood power, i guess..

today, she proved herself that she managed to score 5A in her UPSR.
like what i did 8 years ago.
Got anugerah Tokoh Pelajar juga.


yang sebelah kanan sekali tu, boifren cinta monyet dia. yang sakan dok main ayat cinta ala-ala drama nora elena tu.. haha. nak tergelak aku.

sibuk juga hang nak mengcopy paste semua record aku.. =.=
haha, kan aku dah kata hang yang paling kecik antara semua orang!
blazer aku jugak yang hang rembat!

tapi apapun,
semoga dipermudahkan urusan nak melangkah ke sekolah menengah selepas ni.
yakin dengan rezeki Allah nak bagi. 
SBP?MRSM? MAKTAB MAHMUD?
anywhere you belong after this,it doesn't matter as long as you always push yourself to your limit!
repeat my history.
and i believe she can do better than me. 
proud of her soo much!

Kakak doakan semuanya lancar.


"Hang nak jadi apa besaq nanti?"

"Adik nak jadi doktor macam hang, Kakak. boleh tak? tapi kita amik lain-lain bahagian la."


"Sibok ja, hang jadi lah dentist weh. hang tu gigi buruk!"


"kalau hang punya gigi lawa sangat, hang tak pakai braces lah wei Kakak!"



kan aku dah kata gigi hang buruk! haha!


haha. gaduh lagi.
memang pun macam tulah kami adik beradik.

know what, saya sebagai kakak sangat terharu dengar that she wanted to be a doctor too one day.


KHAIRUL AQIMUDDIN, KHAIRUN NURLISA AND KHAIRUN NURLIANA.

SEE... budak yang selalu terkeluar theme. haha!
sebab tu selalu kena bahan dengan Abang n Kakak dia.


tak kiralah kat mana pun lepas ni, 
janji dengan kakak so that one day you can become a good doctor too one day!
make Mak, Ayah, Abang and Kakak proud of you!

Kakak love you soo much Liana! 


zaman muda-muda dolo-dolo.hahah! tembun lagi kak dia ni. =.=

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik