Pages

Thursday, September 29, 2011

mind distress .some space.please?

kadang-kadang bukan nak jadi hipokrit, its just tak semua orang boleh terima diri saya seadanya.
memang la orang cakap just be ourself, yes im being myself..saya tak kisah pun apa orang nak cakap pasal saya tapi saya sangat tidak berapa selesa dengan certain people yang berharap saya punyai fikrah seperti mereka.
maaf saya tak boleh. saya tak boleh macam tu.
im being myself. saya tak suka bila ada orang compare apa yang saya buat dulu tu mungkin nampak baik, tapi sekarang saya dah tak macam tu.
saya jadi jahat sangat ke?
itu pada mata awak yang menilai.
kadang-kadang saya pilih untuk tak pedulikan benda macam tu tapi minda bawah sedar saya agak terkesan dengan kata-kata tersebut.
im born to be a thinker you know! so saya memang tak reti nak ignore cakap-cakap orang macam tu saja!

memang semua orang tak sempurna, gaya hidup saya mungkin juga dah berubah tak macam dulu.
nak kata drifting ke arah yang tak elok, tak delah sampai ke tahap teruk sangat macamtu.
cuma saya selesa begini. saya rasa saya jadi diri saya.
saya kekalkan apa yang saya mampu buat sejak saya berubah tak lama dulu.
yang mana saya tak mampu kekalkan, saya cuba supaya tahapnya tidak terlalu'jatuh'.
itu konflik iman pada saya.
iman manusia biasa yang naik turun.

saya masih ingat Tuhan, saya cuma taknak jadi baik for the sake of berpura-pura didepan orang.
as long as saya tahu saya tak buat apa yang Tuhan larang... insyaAllah hidup akan ok.
cuma mungkin rasa fluctuating ni sebab ujian. 
saya tak nampak lagi kenapa. 
bila hati tak dijentik dengan ujian.. rasa tak tenang.
itu yang pasti.
adakah perubahan saya sekarang ini menjadi suatu ujian pada saya?
wallahualam.
adakah yang berlaku pada diri saya sekarang ni juga suatu ujian buat saya?
juga wallahualam.

"Sesungguhnya Tuhanmu Maha Luas keampunanNya. Ia lebih mengetahui akan keadaan kamu semenjak Ia mencipta kamu (berasal) dari tanah, dan semasa kamu berupa anak yang sedang melalui berbagai peringkat kejadian dalam perut ibu kamu; maka janganlah kamu memuji-muji diri kamu (bahawa kamu suci bersih dari dosa). Dia lah sahaja yang lebih mengetahui akan orang-orang yang bertaqwa."
(Surah An-Najm ayat 32)

im changing to another Lisa. not the old Lisa. not the new Lisa..but a different Lisa.

regard benda ni, the best listener that i've ever had is Firdaus Mat Noh.
i guess kami sefikrah, sebab keadaan bagaimana kami terjun kedalam bidang ini hampir serupa, jalan yang kami lalui juga hampir sama.

goodluck la ye Dr Firdaus. dah selamat sampai bumi RCSI dah agaknya... :)

new addiction : clinical cases regarding abnormalities in implantation. placenta previa. :)

3 comments:

  1. daus mat noh..

    0_0

    *tarak sape sangka boleh terjumpa kat KLIA.

    ReplyDelete
  2. @intan sofia : hang takpayah nak hai2 sangat la intan...haha!

    @abe am : ikram, mula2 tu saya dah nak tegur..tapi takut salah orang. tu je. hehe~ tq sebab tegur. :)
    jodoh kot, allah dh tentukan kita bertemu. :)
    selamat berjaya wahai sahabat! bawa 'sesuatu' di bumi Chzech kelak..insyaAllah. :D

    ReplyDelete

 
Images by Freepik