Pages

Tuesday, June 2, 2009

INTERNATIONAL BACCALAUREATE (IB)

salam sumenyerr...haha

erm dalam post kali nie...saya nk menulis pasal pekembangan terbaru saya...

so buat teman2,n junior2 di mrsm kubang pasu specially...ketahui lah oleh kalian yg kak lisa sudah terlalu capek untuk memberitahu berulang2 kali tentang status ke'penunggu'an kak lisa sekarang nie...haha

okay...kita mulakan dari lepas amik result spm....12march2009...3 hari lepas result kuar,saya dah berenti kerja secara rasminyer dari super N8 restaurant tmn kempas,kulim,kedah sebagai waitress yg bertauliah...ehehe!!!;p...dan selepas itu bermulalah episod seorang penunggu surat yg berjaya sampailah sekarang...haha!!! lepas2 dapat jer result tuh...

alhamdulillah sykur yg xterkira...walaupon xberjaya mendapat straight 9A1's sperti rakan baekku,intan sofia bt. bentan...keputusan 9A pon dah cukup untuk mak mengalirkan air mata dan memelukku ketika itu...tuhan saja yg tahu perasaan ku ketika itu...masa sesampai jer kat mktb pagi tu...masuk jer dlm dewan,tros jer jumpa techer annies(dah dyer pegang slip result kelas aku..;p..mstilah kena jumpa dyer dulu...wawawawa!!)...dgn senyum lebar tcher serahkan slip spm 2008 kt tgn aku...



congrats lisa!!!she said.


uhuh?thanks teech!!rasanya..usaha,penat lelah selama aku berjuang bermati-matian di mrsm kubang pasu selama 2 tahun nie terbalas jugak akhirnya...yeah!!!straight a's is mine!!!well,as a pay...ayah dah belikan aku modem broadband n paklang dah janji belikan laptop untuk aku...wahhh seronoknyer!!

lepas balik jer dari kp...bermulalah proses2 nak mengapply sana...mengapply sini...upu,matriks,n etc...byk gle aa..paling penting...kene apply ni...PILN MARA 2009...mmg hajat aku nk g study kt oversea...so kne mintak la PILN tuhh... lalala..skrg nie xpayah susah2...zaman dah maju so online application jer...haha

for matriks application aku apply:

1st : kolej matrikulasi pulau pinang

2nd : kolej matrikulasi perak

3rd : kolej mara kulim



upu plak :

1st : asasi pergigian UIAM

2nd : tamhidi pergigian USIM

3rd : asasi sains hayat UM

4th : asasi sains UiTM

5th : asasi sains hayat UIAM

6th : asasi perubatan UIAM

7th : asasi farmasi UIAM

8th : asasi sains kesihatan bersekutu UIAM



PILN plak aku apply :


dentistry-(india)



so bln 4 aritue,aku dah berjaya dipanggil temuduga PILN 2009 tu dan hari aku ditemuduga tulah keputusan penempatan pelajar ke matrikulasi pon kuar jugak(17 Apr 2009). hasilnyerr :


keputusan : Kolej Matrikulasi Perlis,jurusan sains Prog Satu Tahun.


agak cangak sebentar..perlis??aku xmintak pon dalam senarai tuhh...huhu..tapi xperlaa...aku nk tunggu upu plak..aku mmg x trget nk masuk matriks pon...haha!!!!



then 1st may 2009,result upu pon kuar...disebabkan line internet terlalu bizi..aku memutuskan xnak check lgi awal2 pagi tuhh...tbe2 ade msg msuk inbox...from hiel rupenyerr..

KEPADA KORANG YANG MALAS NK CHECK UPU SENDIRI,AKU DAH TOLONG CHEKKAN UNTUK KORANG...HAHAH!!
aku dah senyum...lebarrr...apa lgi tunggu??trus tnya kat hiel aku dpat posting upu katne...




hiel pon reply : CONGRATS DPAT UM...ASASI SAINS HAYAT.SAMA NGAN INTAN!!!
hehe suka gler dat time...bajet nak pegi UM dah time tu...haha dftar kt UM 25th may 2009..
tapi hati aku still teringat PILN yg aku apply dulu tu...so saban hari...aku sbar menanti...tunggu tarikh ble blek chek PILN MARA tu...akhirnya...ada khabar angin from sms yg aku dpt mengatakan result interview mara boleh di check pada 15th may 2009...


hahah...so pada hari yg tersebut...aku pon check laa...alhamdulillah dapat...aku akan buat persediaan prog Diploma International Baccalaureate (IB) di Kolej Mara Seremban...kos pergigian...2thn lepas buat IB bru bleh fly...insyaallah..itupun kalau lepas semua requirement nk fly...then im away to india...:D


so skrg nie...terus-terusan menjadi penunggu peti surat...menunggu surat tawaran PILN dari abang posmen yg baek hati...wawwawawawa!!!melaui website KMS yg aku dah view...new enrolment untuk IB students adalah pada 1st july nie...so wish me luck...mudah2an segala urusan aku dipermudahkan oleh Allah Yg Maha Esa n tetapkan hati aku agar kuat untuk menghadapi cabaran hidup...mungkin diperantauan orng selepas ini...AMIN YA RABBAL ALAMIN!!!

3 comments:

  1. Ya Allah selamatkanlah penulis blog ini daripada kekejaman, kekusutan, kerisauan dan keterlaluan yang tak diingini di Kolej MARA Seremban.. Amin.

    p/s: Macam nak berperang aje. Anyway, nice post.

    ReplyDelete
  2. all da best lisa..chaiyok chaiyok!!

    ReplyDelete

 
Images by Freepik