Pages

Tuesday, March 2, 2010

SEPOTONG FRASA.

salah satu golongan yg dijanjikan syurga di akhirat kelak ialah remaja yg meringankan dirinya untuk ke baitullah,yakni rumah allah.xkira lah surau ataupun masjid,ganjarannya tetap sama. saya tertarik nk berkongsi phrase ni selepas terbaca status seorang sahabat di facebook.

antara yg boleh saya kongsi lg...selain daripada golongan di atas,mereka yang BERTEMU,MENJALINKAN KASIH SAYANG DAN SELEPAS ITU BERPISAH KERANA ALLAH..turut dijanjikan ganjaran yg serupa...fhm x maksud ayat ni??

saya xkecilkan skop,bahawa berkasih sayang nie terbatas ataupon mengikut persespi ramai orng yg berkasih sayang tu melibatkan perasaan antara seorang lelaki n perempuan *perkataan mudah=bercinta laa....;p

kasih sayang itu begitu luas.sesiapa pon berhak menilai KASIH SAYANG itu mengikut mazhab hatinya sendiri.kerana ia terlalu subjektif,maka tiada ada satu tafsiran mahupun taakulan yg boleh mengatakan suatu pendapat yg lain itu salah dan bercanggah dengan pendapat yg lain.

ok stop,saya xnak melalut2 byk pasal kasih sayang nie.paling best..try dgr lagu MAHER ZAIN-4 THE REST OF MY LIFE..it resolves all the questions....=D

pasal golongan2 yg dijanjikan syurga oleh allah...bayangkan,betapa mudahnya allah dh bg jalan..tp ramai orang skg nie take things for granted..sekadar mengingatkan diri sendiri jugak post ini sebenarnya...RAMAI2 LAH KE SURAU SELEPAS NIE!

*post pagi2 buta.agak merapu.melalut xtentu hala.tp mesej tetap ada.sampai atau tidak...??wallahualam..
:D

2 comments:

  1. btol2x..lgu ni pun best
    i wish my ftre husband will play that song to me ;)

    ReplyDelete
  2. hahaha...intan2..sapa xsuka??
    kalau aku pon,aku mau taw...btuah aa bini maher zain neh..
    dpt dedication lagu neh..hhah

    ReplyDelete

 
Images by Freepik