Pages

Tuesday, October 12, 2010

4:150-151

ya allah, cinta dunia memang ternyata ujian buat ana.
ana seolah-olah kelu ketika seseorang itu menyampaikan pesannya melalui surah an-nisa ayat 150-151.
ambil Islam secara menyeluruh.jangan beramal dengan sebahagiannya sahaja.
sambil didalam hati mula meyakini akan kebenarnya hujahnya, betul jugak kan...
kalau betul nak buat ikut syarak, amalkan secara seluruh,jangan ajar diri jadi selfish untuk ambil perkara yg rasa berkenan dihati je.tapi bila tak kena dengan apa yang kita nak, benda tu tolak ke tepi.
huish...kena betulkan yang biasa and biasakan yang betul....

ana benar-benar terpukul sambil memujuk semula hati untuk yakin bahawa ini adalah yang terbaik buat ana.
oh come on afifah, u can do it.
the deal still keep on moving. still on the right track.
kenapa perlu bersusah hati dan rasa gundah-gulana tentang perkara itu?

ana dah istikharah semalam.
ana yakin, Allah dah tetapkan jalannya begini.
ana nk senang dan bahagia di kemudian hari, jadi inilah pengorbanan ana.
sesungguhnya mujahadah itu memerlukan pengorbanan dan kesabaran yang tinggi.

surat cinta Allah yang ana dapat tu, ana akan tadabbur setiap hari.
nafsu menguasai, syaitan merajai itulah ketika dan saatnya ana perlu memperbanyakkan solat sunat ana.
ada hikmah kan semua ni terjadi?

dah jelas sekarang.
ana doakan yang terbaik sentiasa.
ana taknak jalan suci yang ana dah lalui tu, ana kotorkan balik dengan tangan ana sendiri.
untuk dapatkan arah ke jalan tu, bukan senang.takkan ana nak korbankan perkara yg lebih besar itu semata-mata kerana perkara kecil, yakni semata-mata mahu mengikut kehendak hati?

kalau ana buat jugak macam tu, itu tandanya ana berlaku zalim pada diri ana.
meletakkan sesuatu bukan kena pada tempat dan haknya.
namun ana berterima kasih Ya Allah, Kau sempat menarikku dari terus lemas dalam keresahan hati.
gara-gara syaitan!


Ya Allah
kurniakanlah maghfirah
permudahkan mujadahah
ku mengharapkan mardhatilah

al-quran itu akan sentiasa jadi peneman setia ana.
ana nak dakap dia walaupun kat mana-mana je.
insyaallah.
4 tahun lagi al-quran tersebut akan balik kepada tuannya.
insyaallah.
ana pun dah nekad kali ni.
mood ana dah okay balik dah.
bila dah boleh fikir. segalanya tak ada masalah.

now, back to IB stuff.
salam alaik.



mood : dah lega, tercurah juga rasa hati. kalaulah dia mengetahui. DA~
song : nantikanku dibatas waktu- edcoustic.

4 comments:

  1. entri yang best.i like.mohon nak gunakan ilmu dari entri ini utk usrah esok

    ReplyDelete

 
Images by Freepik