Pages

Sunday, January 30, 2011

ocehan hati 1#

DEDICATION 1.

kamu bukan orang lain.
saya sayang kamu.
serius sayang.
kenapa agaknya ye?
oh mungkin sebab kamu family (yeke sebab tu?)...
tu yang jadi care semacam..
hahaha!

saya sayang ahli keluarga saya.
saya memang makcik kamu.
kamu anak sedara saya.
itu adalah fakta.
meski kami sebaya.
haha!

dulu saya selalu fight study dengan dengan kamu.
xpercaya? hoho..mak saya baik dengan mak kamu kot.
semua benda pasal kamu saya tau.
eventho kita tak pernah cakap pun.
sekarang baru terhegeh-hegeh nak kenal.
haha!
kelakar je rasa.

belajar elok2 tau. jangan tension2 dok kat situ eventho life mcm hell.jaga waktu solat.
along nak tengok one day kamu jadi orang berjaya.
and even boleh jadi orang yang lagi hebat dari along.
along memang respect gila kalau kamu boleh jadi orang hebat in armed forces.
i know, you always support me to join the armed forces. thank you.
i always be thankful on that.
tapi ingat, along tak suka kamu cakap kasar2 dengan along.
memang la along kasar, (kasar ke) tapi tah la...cakap kasar-kasar ngn along rasa cm tak best pulak.
okay? :)
(pergh rasa cam tua jap bahasakan diri along)
hahah!

hey budak besar, don't ever call me along. rasa tua gila!
(and i know you'll never dare to call me like that)



DEDICATION 2


kamu memang baik. serius.
helpful.
kelakar pun ye jugak.
tapi most of the time rasa annoying.
sebab apa?
kamu bukan orang yang expressive.
sorry kalau saya jadi seorang yang sangat memaksa.
tapi sensor kamu benar2 effective.
which means kamu ni memang sensitif la.
cepat je perasan kalau mood saya tiba2 bertukar.
selalu bagi support kat saya.
fight for IB! jangan kecewakan parents.
sekarang kamu busy sikit kot.
yelah nama pun amik critical course.
haha jaga diri jelah okay.
entah bila boleh jumpa lagi.


DEDICATION 3


1st time saya ada kawan terbaik.
sebab sebelum ni just ada kawan baik je.
hehe!
terima kasih sebab faham perubahan saya.
terima kasih sebab apapun tetap jadi kawan saya.
saya perasan je kita dah makin jauh.
tapi saya perlu buat semua itu.
restriction ada kalanya perlu dalam bersahabat.
tak elok kalau kekal rapat macam dulu.
tapi apapun!
tak ada orang boleh gugat persahabatan saya dengan awak.
sampai bila-bila.

sebagai sahabat saya akan sokong awak.
kongsi segalanya kerana kamu sahabat saya.
biar kita bersahabat kerana Allah. boleh?
dan bersahabat kerana-Nya kita takkan buat something yang terang2 boleh bagi Allah marah.


DEDICATION 4


kamulah yang paling banyak merubah saya.
tak saya nafikan salah satu punca saya berubah 180 degree ni antaranya sebab kamu.
tapi lama kelamaan saya switch and shift sebab itu kerana ALLAH.
thanks juga sebab datang dalam hidup saya.
saya nak jadi macam minn edina dalam novel versus tu.
tapi entah kenapa kadangkala saya ni degil juga. maaf sebab buat kamu selalu tersinggung.
seolah-olah tidak membantu kamu langsung melawan sindrom hati yang mudah gusar itu.
rasa bersalah? mestilah! sebab kadangkala xsengaja pun nak buat macam tu.tersengaja.
saya bukan sengaja nak letakkan diri dalam keadaan bahaya.
cuma kamu memang mudah risau.tahan sabar, tahan sental dengan saya boleh ye?


sungguh, bukan saya sengaja nak menyeksa kamu.
tapi kan, kalau kehadiran saya ni lebih buatkan kamu susah hati, makan hati dan sakit hati
saya mampu redha aje kalau kamu pergi. meskipun saya sama sekali taknak benda tu terjadi.   
serius, saya sangat menghargai kamu.       


    

3 comments:

  1. dedication1 and dedication3 i can figure out who is it. but not for dedication2. dedication4, mungkin tahu sape. ^^

    ReplyDelete
  2. cah : hahaha....shyyyhh~ :P

    nur : hahaha...yang tau, tau.... yang taktau, dok diam2.heheh

    ReplyDelete

 
Images by Freepik